پالون گردن از لالون

پالوان                ۴۱۱۴ متر
پالون گردن       ۴۲۴۳ متر
تاریخ اجرا          ۱۴۰۳/۶/۲

ساعت ۴:۳۰ صبح از میدان حسینیه لالون استارت زدیم،بعد از ۲:۲۰ به بالای ابشار لالون رسیدیم و بعداز صرف صبحانه ب سمت گردنه حرکت کردیم، ۸:۳۰ بالای گردنه ورزاب بودیم،بعداز گردنه کفی اول نه دوم به سمت راست کاسه از زیر شیب اخر خلنو حرکت کردیم قله اول میشچال تقریبا به اندازه رسیدن به خلنو زمان برد بعداز میشچال بند بزرگی داشت که از یال حرکت کردیم کمی دست چپ پیچیدیم و با دست به سنگ مجدد روی یال افتادیم بعد از اینجا بده بستون ها شروع شد ،قبل از گردنه قله سرخرسنگ یک بند سیاه بزرگ هست ک بخوای دورش بزنی خیلی ارتفاع کم میکنی فقط هم از سمت راستش میشه کم کرد ارتفاع رو، ولی سمت راستش یک تراورس از روی بند داره که با کمی دست به سنگ ردش میکنی، اینجا میتونی سمت راست پاکوب رو بری یا بری رو قله سرخرسنگ ک ما یال رو رفتیم رسیدم ب قله و بعد روی یال حرکت کردیم قله فرعی هم روی یال کمی پایین تر از سرخرسنگ بود ،مجدد با شیب زیاد رو پایین حرکت کردیم رسیدیم به قله پالوان اونم صعود کردیم منتها برای ادامه مسیر بندو تیغه های بدی داشت مجدد برگشتیم تو پاکوب و شیب اخر که میره برای پالون گردن،اونجا کمی به سمت چپ ادامه دادیم تا روی یال و در نهایت قله بکر ،دور از دسترس و دست نخورده پالون گردن (ساعت۱۲:۳۰ ) قله ای ک در مرکز ۳ راهی ۳ خط الراس گردن کلفت قرار داره، مسیری ک ما اومدیم مسیر سمت چپش غربی میره برای نرگس شرقی و غربی کهنو یخچال سرماهو کمانکو... و مسیری ک راستش شرقش میره برای سینزا چپکرو تخت خرس دوخواهران ...تا یال سرداغ دماوند .
بیشترین چالش های پالون گردن مسافت و بده بستون های رفت و برگشتش هست، برای انجام یک روزه زمانبندی بسیار دقیق لازم است تا کار در بیاد.
تایم صعود ۸:۰۰ ساعت
تایم فرود ۷:۰۰ ساعت
تایم کل  ۱۵:۰۰ ساعت
کل مسافت طی شده حدود ۳۰ کیلومتر
Telegram : @masoudsanjar
insta : @masoudsanjar021
ترک برنامه برای راهنمایی آپلود شده و مسئولیت هر شخص بر عهده خود اوست.